28 Kasım 2012 Çarşamba

SEVGİLİ O BİR ANNE BLOĞUNUN SAHİBESİ MÜGE'NİN ANKET / RÖPORTAJIMA VERDİĞİ CEVAPLAR:))



*Nasıl bir hamilelik geçirdiniz? Hamile iken kaç kilo aldınız, kilolarınızı nasıl verdiniz?
-Hayallerimdeki gibi çok güzel bir hamilelik geçirdim. Sanıyorum çok beklediğim ve hazır hissettiğim için kendimi herşey çok yolunda gitti.  51 kilo başladığım hamilelik yolculuğu 72 kilo ile son buldu. 11 kilomu hastanede bıraktıktan sonra 8-10 ay gibi bir sürede eski kiloma kavuştum. Emzirmenin faydasını çok fazla gördüm diyebilirim.

*Bebeğinizi ilk kucağınıza aldığınızda neler hissettiniz?
-İşte bu nasıl tarif edilir, bilemiyorum. 22 saatlik bir sancı sonrasında doğan bir yavru küçücük ve mosmordu… Şaşkınla onu inceliyordum… Güzel, harika, muhteşem kelimeler o kadar yetersiz ki… Ama tüm annelerin ne demek istediğimi anladıklarını biliyorum. Sanırım sadece anneler anlayabilirJ
*Bebeğiniz şimdi kaç yaşında?
24 aylik
*Yaşamınız çocuğunuzdan sonra nasıl değişti?
-Çok değişti…Hem de çok…Kızımdan önce Nişantaşı’nda büyük bir ofisin içinde müthiş yoğun bir iş hayatı olan reklam yöneticisi iken kızımla birlikte tası tarağı toplayıp kendimizi taşraya attık. Şimdi biz her şeye sil baştan başlamışken kızımla doğa içinde yuvarlanıp büyüyoruz J
*Çocuğunuzla ile 1 gününüz nasıl geçiyor?
-Çok eğleniyoruz… Birlikte sabah giyinip ekmek almaya gidiyoruz fırına…Ardından kahvaltı…Yemek problem olduğu için en zor anlarımız başlıyor. Ardından evi öylece bırakıp şehir parkına gidiyoruz… 2 saate yakın geçen zamandan sonra bir kavga dövüş yemek olayı ardından 2-3 saatlik öğle uykumuz oluyor. O ara ne yaptım yaptım… L uyanınca evimizde oyunlar oynuyoruz, kitap okumayı seviyor ( okuyor gibi yapmayı aslında), yapbozlara merak saldık bu arada…kısaca sadece onunla vakit geçiyor babamız gelene kadar…
*Anne olmak sizi nasıl değiştirdi?
-Annelik beni ev kadını  yaptı J yemek pişirmek kızımla zevkli hale geldi… Birde anne olunca artık kendiniz 2. Planda kalıyor. Önce evlat sonra anne durumu oluştu. Ancak şimdilerde kreş dönemi başlayacağından yavaş yavaş kendime dönmeye başladım.
*Kendiniz nasıl bir anne olarak görüyorsunuz? Korumacı mı, rahat mı?
-Korumacı!!! Hatta rahatsızlık boyutunda..sırf kendi kızımı değil gördüğüm her çocuğa karşı…Hatta anne karnındakilere bile J Bazen annelerine müdahale ettiğimde rahatsızlık verdiğimi düşünüyorum ama kendime engel olamıyorum

*Anne olduktan sonra işinize devam ettiniz mi? Devam ettiyseniz zor oldu mu sizin için?
-Hayır. İznim bitince 2 hafta daha gittim ancak daha fazla devam ettiremedim. Şuan evde home-ofis işlerimle biraz oyalanıyorum. Ancak 2 sene tatil yeterli geldi şimdi tekrar iş zamanı J
*Bloğunuzda annelik yazıları yazmak mı sizi mutlu ediyor?
-Hemde nasıl…
*Bebek ürünleri satın alırken ne gibi noktalara dikkat ediyorsunuz?
Pamuklu olmasına; incik, boncuk, pul, sim olanları almamaya; cildine dokunacak kumaşları tercih etmemeye ve iç çamaşırlarını organik almaya çalışıyorum.
*Evde beslenme ve sağlık konularındaki tutumunuz nasıl? Özellikle çocuğunuzu beslenmesiyle ilgili konularda özel bir yaklaşımınız var mı?
-Kızımdan önce evde yemek olayımız çok nadirdi. Çünkü yemek yapmayı sevmediğim gibi bilmiyordum da. Ancak hamilelikle birlikte hem kendi beslenmeme, hem de kızım için dikkat etmeye başladım.  İstanbul’dan çıkmamızın asıl sebebi de bu aslında. Daha doğal beslenme..
*Bebeğinize anne sütü verebildiniz mi? Ne kadar süre verdiniz?
Evet, hala vermeye devam ediyorum.


Müge Çalışkan
Sorularıma cevap verdiğiniz çok teşekkür ederim.

Share this post

1 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0