1 Nisan 2013 Pazartesi

DEFNE ONGUN MÜMÜNOĞLU’NUN “BURCU VE BERK İLE...” SERİSİ: ÇOCUKLARA ÇAKTIRMADAN DERS VERMENİN EĞLENCELİ YOLU



 Sevgili O km Bızdıklar sitesinin sahibi Defne'nin çok güzel bir o kadar da eğitici kitapları çıktı..Defne ile anneysen.com ilk blogger toplantısında tanışmıştım, o günden beri de çok severek bloğunu, okumalarını takip ediyorum. Özellikle Tırtıl Kids de yaptığı kitap okumaları için Altuğ'unun büyümesini ve katılmayı hep çok istedim. 
Şimdi de çok güzel bir kitap serisine hayat verdi. Ben oğlumu yetiştirirken, yeni alışkanlıklar kazandırırken kitaplar çok yardım aldım. O nedenle bu kitaplara da çok önem veriyorum. 
Sevgili Defne'cim kalemine sağlık..En kısa sürede alıp, oğluşum kütüphanesinde yer alacaklar:) 

Kitap okuma sevgisini aşılamak ve geleceğe okuyan bireyler yetiştirmek amacıyla, seçkin kitapçılarda 3 yıldır düzenli olarak okuma günleri düzenleyen “Sıfır Kilometre Bızdıklar” bloğunun yaratıcısı Defne Ongun Müminoğlu, “Burcu ve Berk ile...” isimli altı kitaptan oluşan bir çocuk kitapları dizisi hazırladı. Yazarın içeriklerinden çizimlerine, öğretilerinden hikayelerine kadar özenle çalıştığı dizide yer alan kitaplarla, çocuklara doğru bilgiyi eğlenceli şekilde aktarabilmek, ders vermeden kafalarında oluşan soru işaretlerine Burcu ve Berk’in yaşadıklarıyla cevap bulabilmelerini sağlamak amaçlanıyor.


Artemis Çocuk Yayınları’ndan çıkan “Burcu ve Berk ile...” serisinde yer alan 


“SAĞLIKLI BESLENİYORUM – Yararlı Şeyler Yiyorum, Eğleniyorum”, 

“HAYIR DİYEBİLİRSİN – Zorbalık”,
 “HİSLERİMİZ – Bunları Hissetmek Normal mi?”, 
“KENDİMİ KORUYORUM – Güvenlik”, 
“VÜCUDUMUZ – Vücut Denilen O Harika Makine” ve 
“YABANCILAR - Kaybolursan Ne Yaparsın?” kitaplarını yazarken Uzman Psikolojik Danışman Feriha Dildar, çocuk doktoru Dr. Perihan Özren ve çocuk beslenme uzmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu’ndan destek alan Defne Ongun Müminoğlu, kitapların çizimleri için Esra İlter Demirbilek ile çalıştı.

Defne Ongun Müminoğlu, bu kitapları  yazmadan önce çocukların gelişim döneminde hassas ve dikkat edilmesi gereken konuları, çocuklara doğru ve anlayabileceği şekilde izah edebilmek için kaynak arayışında genellikle yurtdışındaki kitaplara yöneldiğini söylüyor. Türkçe kaynak kitaplarının az ve daha çok “eğitme” amaçlı kitaplar olduğunu gören yazar, “Tek bir konu ile ilgili farklı açılardan bilgi veren, anlatım şekilleri çeşitlilik gösteren kaynaklara ihtiyaç olduğunu düşünerek çocuğu sıkmadan, eğlenceli bir şekilde, ders vermeyi amaçlamadan ancak “çaktırmadan” yol gösteren, bilgilendiren kitaplar olması gerekir düşüncesiyle bu seri doğdu.” diyor.



Bilgi için:
Defne Ongun Müminoğlu





HAYIR DİYEBİLİRSİN - Zorbalık
Burcu kardeşi Berk’e yol gösteren, zorlandığı zaman yardımcı olan bir abla. Ama bu sefer Burcu’nun bir derdi var. Başı okulundaki birarkadaşıyla, Ceren ile dertte. Bakalım bu sorunu nasıl çözecekler.

YABANCILAR – Kaybolursan Ne Yaparsın?
Bu kitapta Berk markette annesini kaybediyor. Ve çok akıllıca davranıp, annesinin onu bulmasını sağlıyor. Çocuklar kaybolurlarsa ne yapmaları  gerektiğini, yabancı birisi yanlarına gelirse nasıl davranmaları gerektiğini Burcu ve Berk’ten öğreniyorlar.

VÜCUDUMUZ – Vücut Denilen O Harika Makine
Berk bir kaza geçiriyor. Yarasını tedavi eden anneleriyle birlikte, Burcu ve Berk vücudumuzu keşfediyorlar. En büyük kasımız hangisi? Böbrekler ne işe yarar? Damarlarımız ne kadar uzun?,...

SAĞLIKLI BESLENİYORUM – Yararlı Şeyler Yiyorum, Eğleniyorum!
Bu kitapta Burcu kardeşine neden sağlıklı beslenmesi gerektiğini anlatıyor. İstediği miktarda şekeri yiyemeyen Berk, sağlıklı beslenme konusunda tereddütlü olsa da, Burcu’nun anlatımıyla konu çok eğlenceli bir hâl alıyor.

HİSLERİMİZ  – Bunları Hissetmek Normal mi?
Bu hikâyede Berk’in yaptığı bir hata sonucu ailedeki farklı duygulara şahit olacağız. Hepimizin hayatında pek çok farklı his var. Bu hisleri tanımak ve anlatabilmek çok önemli. Bakalım Berk, annesi, Burcu, veteriner Gültekin Amca ve Dost hangi durumda, neler hissediyor... 

KENDİMİ KORUYORUM - Güvenlik
Bu kitapta Berk oyun oynarken büyük bir tehlike atlatıyor. Ablası Burcu’nun da aklına Berk’e etrafındaki diğer tehlikeleri hatırlatmak geliyor. Öğrensin ve kendini koruyabilsin diye. 
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0