13 Mayıs 2013 Pazartesi

ALTUĞ İÇİN YAPTIĞIM EV TİPİ PROBİYOTİKLİ YOĞURT TARİFİ



Altuğ bebekken ben hiç yoğurt mayalamadım. Evdeki bakıcımız 2 günde bir Altuğ için yoğurt mayalıyordu. O bakıcımız 18 aylıkken ayrılınca ben de taze yoğurt satın alıyordum ya da annem mayalıyordu. Probiyotik yoğurt ben hep kullanıyordum. Altuğ’a da denedim ve sevdi. Böyle olunca probiyotik yoğurt mayalamayı duymuştum. Ve aşağıdaki tarifle yoğurdumu mayaladım. Kocaman bir tencere yoğurdum oldu. Altuğ ve biz ailecek yedik. Sizde mayalamak isterseniz aşağıda tarifi:

1 litre günlük taze süt
1 çorba kaşığı probiyotik yoğurt (oda sıcaklığında)
Daha önceden kaynattığınız sütü veya pastorize günlük sütü tencereye soğuk olarak koyunuz.
Probiyotik yoğurdu gene her bir litre için silme bir çorba kaşığı yoğurt hesabı ile onu da soğuk olarak tencereye ilave edip iyice karıştırınız.
Ocağın altını yakıp sütü sürekli karıştırarak kaynatın.
Ocağı söndürdükten sonra tencerenin kapağını örtüp bez ile sardıktan sonra 4-6 saat arası bekletiniz.
Yoğurdunuz mayalandıktan sonra buzdolabına alınız.


Benim de bağırsaklarımla ilgili sıkıntım olduğundan bu yoğurt inanın çok iyi geldi. Ailecek mayaladığım yoğurdu yiyoruz, artık..
Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0