9 Mayıs 2014 Cuma

ERA Kolejlerinde İlk yardım Eğitimi



  
    
    


 Anne babalar ilk yardım öğreniyor, çocuklar eğleniyor!..

 Gelecek odaklı, inovatif 4x5 eğitim sistemini uygulayan ERA Kolejleri’nde ilk yardım eğitimleri verilmeye başlandı. Etkinlikte, Uzman İlk yardım Eğitmeni Aliye Çakır tıkanma durumlarında ne yapılması gerektiğini anlattı.

Era Kolejleri’nde başlayan EducaERA etkinlikleri ilk yardım eğitimleri ile başladı. Geçtiğimiz hafta okulun Kartal kampüsünde başlayan eğitimde anne-babalar, basit ev kazalarına karşı uygulamalı ilk yardım tekniklerini Uzman İlk yardım eğitmeni Aliye Çakır ile birlikte öğrenirken çocuklar da müzik ve etkinlik stantlarında eğlenceli saatler geçirdi.
Seminerde Eğitmen Aliye Çakır, “İlk yardım eğitimi, ebeveynlerin alması gereken en önemli eğitimlerden biridir; çünkü çocuklar oyunla-öğrenme çağında türlü kazalarla karşılaşabilirler” dedi. Özellikle yemek yerken tıkanma sorunlarında yapılacakların altını çizen Çakır şunları söyledi:
”Tıkanma, solunum yolunun, solunumu gerçekleştirmesi için gerekli havanın geçmesine engel olacak şekilde tıkanmasıdırİki türlü tıkanma vardır. Az da olsa, bir miktar hava geçişinin olduğu duruma kısmi tıkanma denir. Kısmi tıkanma durumunda; kişi öksürür, nefes alabilir, konuşabilir. İlk yardım olarak, kişiye dokunulmaz ve öksürmeye teşvik edilir.
Hava girişinin tamamen engellendiği tam tıkanma durumunda ise nefes alınamaz, kişi acı çeker gibi ellerini boynuna götürür, konuşamaz, rengi morarmıştır. İlk yardım olarak Heimlich Manevrası yapılır.”
Uzman Aliye Çakır, Heimlich Manevrası’nde ne yapılacağını da maddeler halinde şöyle sıraladı:
  • Hasta ayakta ya da oturur pozisyonda olabilir.    
  • Bilinci kontrol edilir.
  • Sırtına iki kürek kemiği arasına 5-7 kez vurulur.
  • Cismin çıkıp - çıkmadığı ağız içerisinden kontrol edilir.
  • Çıkmadıysa, arkadan sarılarak gövdesi kavranır.
  • Bir el yumruk yapılarak, başparmak çıkıntısı midenin üst kısmına, göğüs kemiği altına gelecek şekilde yerleştirilir. Diğer el ile yumruk yapılan el kavranır.
  • Kuvvetle arkaya ve yukarı doğru bastırılır.
  • Bu hareket 5-7 kez yabancı cisim çıkıncaya kadar tekrarlanır.
Bebeklerde tıkanma sorunlarında yapılması gerekenleri ise Eğitmen Aliye Çakır şöyle anlattı: “Önce bebek, ilk yardımcının bir kolu üzerine yüz üstü yatırılır. Başparmak ve diğer parmakların yardımıyla bebeğin çenesi kavranarak yüzüstü pozisyonda öne doğru eğilir. Baş-çene pozisyonu korunarak gövdesinden aşağıda bir pozisyonda tutulur. Varsa bir sandalyede oturarak uygulanmalıdır. 5 kez el bileğinin iç kısmı ile bebeğin sırtına, kürek kemiklerinin arasına hafifçe vurulur. Diğer kolun üzerine başı elle kavranarak sırtüstü çevrilir. Yabancı cismin çıkıp çıkmadığına bakılır. Çıkmadıysa başı gövdesinden aşağıda olacak şekilde sırtüstü tutulur. 5 kez iki parmakla göğüs kemiğinin alt kısmına karın baskısı uygulanır. Yabancı cisim çıkana kadar devam edilir. Tıbbi yardım istenir. Bebek çok küçük ise ve karından baskı uygulanamıyorsa bebekler için yukarıda anlatılan uygulamalar yapılır. Ancak diğer hallerde bebeklerde yapılan uygulamalar bilinci kapalı erişkinlerde yapılan Heimlich Manevrası uygulamaları ile aynıdır.”
Ücretsiz yapılan EducaEra İlk Yardım Eğitimi bu Pazar da Era Koleji Beylikdüzü ve Kartal Kampüsleri’nde tekrarlanacak. Gün boyunca anne babalar eğitim alırken, çocuklar da konserde şarkılar söyleyecek, dans atölyesinde dans edebilecek, yüz boyama, kum tablo gibi stantlarda etkinliklere katılacak.


Beylikdüzü Kampüsü
Tarih      : 10-11 Mayıs Cumartesi/Pazar 2014
Saat       : 11:00 – 15 :00
Katılım  : Katılım ücretsiz ve sınırlı sayıdadır.
LCV       : Gülay Hanım- 0 212   852 98 05  
Adres    : Atatürk Mahallesi Adnan Kahveci Bulvarı 6/0 Esenyurt 34510
                İstanbul

Kartal Kampüsü

Tarih      : 10-11 Mayıs Cumartesi/Pazar 2014
Saat       : 11:00 – 15 :00
Katılım  : Katılım ücretsiz ve sınırlı sayıdadır.
LCV       : Nüket Şenlioğlu- 0 530 108 19 12
Adres    : Esentepe Mahallesi Milangaz CadGülpınar Sok. No:15
       Kartal 34889  İstanbul

Share this post

0 yorum

 

Popüler Yazılar

Son Yazılar

Blog Arşivi

Bebekler İçin Oyun Önerileri

Bebek Beslenmesi Hakkında Her Şey

Blogger Anneler

© Bebegim Geliyor
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0